week 4 dag 1 - Reisverslag uit Arrowhead Equestrian Estates, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu week 4 dag 1 - Reisverslag uit Arrowhead Equestrian Estates, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu

week 4 dag 1

Blijf op de hoogte en volg bas

10 Mei 2017 | Verenigde Staten, Arrowhead Equestrian Estates

Maandag 1 mei:
Nog een beetje stijf van de vorige dag, begonnen we op mijl 195 aan onze 18 mijl (+\- 30 km )lange tocht door de woestijn. Maar niet voordat we flink hadden afgedaald. Van bijna 6000 foot ( 2000 m) naar 1200 foot ( 400 m) . Na een flinke ochtend ontbijt hebben we flink door gelopen naar onze eerste waterpunt. Daar konden we onze flessen weer maximaal opvullen, om de woestijn over te kunnen steken. Maar wat stond daar tot onze verrassing? Een echtpaar met een "eski" vol met fris en bier, en nog pizza ook? Wat een oase! Na een tijdje gekletst te hebben, zijn we door gestieveld na een viaduct waar ( ook daar weer ) verfrissing op ons stond te wachten. Amerikanen zijn echt heel behulpzaam. Daar een maaltijd gedaan, een siësta genuttigd. Om vervolgens vanaf daar weer nog 4 mijl door te lopen naar onze slaap plaats in een windmolen park. (Mijl 213)

Hasta la vista!

• 12 Mei 2017 - 00:19

Henk Botman:

Hé jongens. We zien dat je allerlei landschappen tegenkomt. Heb je nog last van de sneeuw?
    Sil, voor jou zit het er bijna op. Jullie zullen elkaar missen. Zulke vrienden. Gaan jullie op schema?
    Lekker van de leuke amerikanen die je van drinken en eten voorzien. Hebben die een soort eetkar?
    Of staan ze zomaar langs de route? Bas, zitten alle knopen nog aan je jas? Ho gaat het met je schoenen?
    a.s. gaan wij met vakantie. We weten niet waar naar toe, maar houden zeker contact. Pa gaat oefenen op de nieuwe telefoon. God zegen de greep. het is hier nu echt lente. Zoals buiten eten en grasmaaien.'k Was naar de stad. Heb spullen gekocht. Joke en Henk hebben bij Marlous gegeten. Buiten in de tuin. Toen binnen koffie en beneden spelletjes gedaan. Ze keken er van op. Hé mannen, ik ga naar bed. Het si 12 uur.
    Jullie zijn nog aan het wandelen en kunnen dit nog niet lezen. Welterusten, Mam

bas

"Het Pacific Crest Trail loopt langs de hoogste delen van de Sierra Nevada en de Cascade Range, die zo'n 160 à 240 km ten oosten van de Amerikaanse Stille Oceaankust liggen. Het pad begint in het zuiden in het plaatsje Campo (Californië) op de grens met Mexico. Van daaruit loopt het Pacific Crest Trail noordwaarts langs heuvelruggen en bergketens. Het pad doorkruist 25 nationale bossen, 7 nationale parken en verschillende beschermde wildernisgebieden. Het pad steekt de staten Oregon en Washington door alvorens z'n noordelijke terminus te bereiken juist over de grens met Canada in het Manning Park in Brits-Columbia. De totale lengte van het pad bedraagt 4286 km. Het hoogteverschil bedraagt ongeveer 4000 m. De hoogste bergpas is de Forester Pass." Dit is een beknopte omschrijving van wat deze 38 jarige jongen afkomstig Alkmaar gaat bewandelen in 2018. 6 maanden onbetaald verlof, opzoek naar mijn grootste avontuur ooit!

Actief sinds 21 Maart 2017