warmte en water... de juiste combinatie - Reisverslag uit Bella Vista, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu warmte en water... de juiste combinatie - Reisverslag uit Bella Vista, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu

warmte en water... de juiste combinatie

Blijf op de hoogte en volg bas

01 Juni 2017 | Verenigde Staten, Bella Vista

Zondag 28 mei:
Begonnen vanaf mijl 573, op een prachtig mooi plekje midden in het dennenbos, gaan we een prachtige, maar zware dag in. Althans voor diegene nog meer dan 10 mijl moeten lopen naar het volgende waterpunt. Voor mij valt de schade behoorlijk mee. Ik mocht er 8 mijl over
doen, en heb e meteen me lunch "geboekt". Lekker chillen, eten en drinken en weer verder zodra de grootste warmte voorbij is. Om half 4 stond ik in de startblokken om de laatste 10 mijl soldaat te maken. Dat is me aardig gelukt moet ik zeggen. Ben uiteindelijk gestrand op mijl 592,alwaar ik me tentje heb opgezet. Nu lekker luikjes dicht, en morgen alweer een nieuwe dag...

  • 01 Juni 2017 - 19:40

    Rmieke Botman:

    B.B. (Beste Bas) Is het zo warm bij jou? Trek je dan minder kleren aan? Hoe ziet het landschap er uit? We zijn zo benieuwd wat je allemaal ziet en meemaakt. Hier in Frankrijk is het ook heel warm. Niet janken, dus. Normaal zitten we te leuteren over onze regen. Vanavond lekker Frans eten klaargemaakt. Wijntje er bij. Als God in.....wij zijn blij met je berichten. Hoe is de was verlopen? Warme groet van Pa en Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bas

"Het Pacific Crest Trail loopt langs de hoogste delen van de Sierra Nevada en de Cascade Range, die zo'n 160 à 240 km ten oosten van de Amerikaanse Stille Oceaankust liggen. Het pad begint in het zuiden in het plaatsje Campo (Californië) op de grens met Mexico. Van daaruit loopt het Pacific Crest Trail noordwaarts langs heuvelruggen en bergketens. Het pad doorkruist 25 nationale bossen, 7 nationale parken en verschillende beschermde wildernisgebieden. Het pad steekt de staten Oregon en Washington door alvorens z'n noordelijke terminus te bereiken juist over de grens met Canada in het Manning Park in Brits-Columbia. De totale lengte van het pad bedraagt 4286 km. Het hoogteverschil bedraagt ongeveer 4000 m. De hoogste bergpas is de Forester Pass." Dit is een beknopte omschrijving van wat deze 38 jarige jongen afkomstig Alkmaar gaat bewandelen in 2018. 6 maanden onbetaald verlof, opzoek naar mijn grootste avontuur ooit!

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 21761

Voorgaande reizen:

11 April 2017 - 04 Oktober 2017

Pacific Crest Trail

Landen bezocht: