week 2 dag 2 - Reisverslag uit Idyllwild, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu week 2 dag 2 - Reisverslag uit Idyllwild, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu

week 2 dag 2

Blijf op de hoogte en volg bas

27 April 2017 | Verenigde Staten, Idyllwild

Woensdag 26 april:
Vandaag vertrokken van onze ( alweer) prachtige plekje op mijl 146. Op naar Paradise valley café (152) terend alweer op een snicker met tortilla, gingen we opweg naar een heerlijk onbijt. Een Spaanse scrambled egg met aardappeltjes. Echt om je vingers bij af te likken. Silvan ging voor een mega burito. En als je trek hebt, schuif je van alles naar binnen. Jammie! Buikje vol, terug naar de trail. Van mijl 152 naar 159, met een hoogte stijging van 300 meter. Van 1700 m naar 2000 m. Dat is waar we nu zijn. Midden in een beschuit plekje in het bos, morgen op weg naar Idywild.

Sleep Well..

bas

"Het Pacific Crest Trail loopt langs de hoogste delen van de Sierra Nevada en de Cascade Range, die zo'n 160 à 240 km ten oosten van de Amerikaanse Stille Oceaankust liggen. Het pad begint in het zuiden in het plaatsje Campo (Californië) op de grens met Mexico. Van daaruit loopt het Pacific Crest Trail noordwaarts langs heuvelruggen en bergketens. Het pad doorkruist 25 nationale bossen, 7 nationale parken en verschillende beschermde wildernisgebieden. Het pad steekt de staten Oregon en Washington door alvorens z'n noordelijke terminus te bereiken juist over de grens met Canada in het Manning Park in Brits-Columbia. De totale lengte van het pad bedraagt 4286 km. Het hoogteverschil bedraagt ongeveer 4000 m. De hoogste bergpas is de Forester Pass." Dit is een beknopte omschrijving van wat deze 38 jarige jongen afkomstig Alkmaar gaat bewandelen in 2018. 6 maanden onbetaald verlof, opzoek naar mijn grootste avontuur ooit!

Actief sinds 21 Maart 2017