week 3 dag 2 - Reisverslag uit Big Bear Lake, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu week 3 dag 2 - Reisverslag uit Big Bear Lake, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu

week 3 dag 2

Blijf op de hoogte en volg bas

06 Mei 2017 | Verenigde Staten, Big Bear Lake

Zondag 30 april:
Wat een dag! Loop je door de woestijn, kom je op 2500 m gewoon sneeuw tegen. Het contrast kan gewoon niet groter. Vanuit grote hoogte zie je alle "dinky toys" rijden bij grote warmte en jij loopt met je korte broek en Veels te zware rugzak in de sneeuw. Wel een prachtige ervaring. Helaas zijn we vandaag niet zo ver gekomen als we graag zou willen, maar wat wil je ook met al die kronkels. Wij zijn ondertussen flink gedaald naar 1500 m en daar is/was het aangenaam warm met een klein briesje erbij. Dat briesje is ondertussen een flinke rukwind geworden, en heb mijn tent flink vast gespijkerd. Op naar de volgende dag.



  • 06 Mei 2017 - 23:14

    Nansteenpoorte:

    Hoi Bas.
    Wat leuk om jouw reisverslagen te lezen terwijl ik lekker in mijn luie stoel zit!
    Tog nu toe gaat alles volgens schema,toch?
    Ben je nog geen beren op de weg tegen gekomen of andere engerds?
    Hoeveel kilometer heb je er intussen opzitten en hoe lang is de hele trail?
    Hier is het nog niet erg warm maar ja , de ijsheiligen zijn ook nog niet langs geweest.
    Bij jou wel,las ik.
    Ik vind deze tocht zo dapper van jou dat ik overweeg de avond 4 daagse te gaan lopen ( 5 km per dag !!!!)
    Ik wens jou en je vriend een goede tocht verder en ik zie uit naar je volgende verslag.
    Lieve groet. Nan

  • 07 Mei 2017 - 10:28

    Gerda:

    Jee Bas, wat is het gaaf om jou berichten te lezen en te volgen waar je bent.
    Wat zal je af en toe het zweet op je rug hebben met die zware rugzak.
    Hoeveel kilo draag je mee? Hebben jullie na zo' n tocht nog wel de puf om wat te koken of is het een rantsoen van droge handel?
    Goede reis verder en tot horens,
    Rob en Gerda

  • 07 Mei 2017 - 11:25

    Miek Botman:

    Ik heb nogal een rijke fantasie, dus ik loop steeds een stukje met jullie mee. Ben gek op de verhalen.
    Ook omdat we veel van jullie houden en weten dat het prima gaat.
    Ja, die wind speelt al vaker een rol. Goed dat je van die sterke haringen hebt gekocht.
    Mooi genieten en we horen weer van jullie.....XXX Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

bas

"Het Pacific Crest Trail loopt langs de hoogste delen van de Sierra Nevada en de Cascade Range, die zo'n 160 à 240 km ten oosten van de Amerikaanse Stille Oceaankust liggen. Het pad begint in het zuiden in het plaatsje Campo (Californië) op de grens met Mexico. Van daaruit loopt het Pacific Crest Trail noordwaarts langs heuvelruggen en bergketens. Het pad doorkruist 25 nationale bossen, 7 nationale parken en verschillende beschermde wildernisgebieden. Het pad steekt de staten Oregon en Washington door alvorens z'n noordelijke terminus te bereiken juist over de grens met Canada in het Manning Park in Brits-Columbia. De totale lengte van het pad bedraagt 4286 km. Het hoogteverschil bedraagt ongeveer 4000 m. De hoogste bergpas is de Forester Pass." Dit is een beknopte omschrijving van wat deze 38 jarige jongen afkomstig Alkmaar gaat bewandelen in 2018. 6 maanden onbetaald verlof, opzoek naar mijn grootste avontuur ooit!

Actief sinds 21 Maart 2017
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 21757

Voorgaande reizen:

11 April 2017 - 04 Oktober 2017

Pacific Crest Trail

Landen bezocht: