Oregon, kort maar krachtig - Reisverslag uit Thunder Island, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu Oregon, kort maar krachtig - Reisverslag uit Thunder Island, Verenigde Staten van bas botman - WaarBenJij.nu

Oregon, kort maar krachtig

Blijf op de hoogte en volg bas

20 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Thunder Island

Een weekje Oregon: in vuur en vlam!
Een weekje Oregon. Daar kunnen we kort over zijn. Net als de afstanden die ik er gelopen heb. 100 mijl in totaal van de bijna 500. Heleboel nationale wandelroutes zijn hier gesloten in verband met bosbranden. Eerst dacht ik dat de open haarden schuld waren van de mensheid. Maar heb me laten vertellen dat dit vaak niet het geval is, maar door onweer die rond deze periode hier heerst. Inslag van bliksem heeft vaak brand tot gevolg. Helaas heb ik hierdoor een aantal mijls moeten laten schieten, en per openbaar vervoer of hulp van trail angels mijn weg vervolgt. Echt wel jammer, maar we gaan niet bij de pakken neer zitten, en gestaag door naar Wasington. Ben ondertussen aangekomen in Cascade Lodge. De plaats waar ook de bridge of god is. De bridge of wat? Deze brug speelt een belangrijke rol in de tocht die Cherryl Strayd ( the Wild) heeft afgelegd. Hier eindigt namelijk haar pct avontuur. Heel veel hikers waren hierbij één voor de hiker dagen. 2 dagen, waarbij fabrikanten van outdoor gear hun laatste gadgets lieten zien. Ook werden natuurlijk ervaringen uitgewisseld door hikers onderling. Kortom, een geslaagd weekend en op naar wasington.

• 21 Augustus 2017 - 08:38

Gerda:

Gaaf Bas om weer een verslag van je wandeltocht te lezen.Hoeveel Miles moet je nog en red je dat nu wel met deze ongemakken?
    Rob en Gerda

bas

"Het Pacific Crest Trail loopt langs de hoogste delen van de Sierra Nevada en de Cascade Range, die zo'n 160 à 240 km ten oosten van de Amerikaanse Stille Oceaankust liggen. Het pad begint in het zuiden in het plaatsje Campo (Californië) op de grens met Mexico. Van daaruit loopt het Pacific Crest Trail noordwaarts langs heuvelruggen en bergketens. Het pad doorkruist 25 nationale bossen, 7 nationale parken en verschillende beschermde wildernisgebieden. Het pad steekt de staten Oregon en Washington door alvorens z'n noordelijke terminus te bereiken juist over de grens met Canada in het Manning Park in Brits-Columbia. De totale lengte van het pad bedraagt 4286 km. Het hoogteverschil bedraagt ongeveer 4000 m. De hoogste bergpas is de Forester Pass." Dit is een beknopte omschrijving van wat deze 38 jarige jongen afkomstig Alkmaar gaat bewandelen in 2018. 6 maanden onbetaald verlof, opzoek naar mijn grootste avontuur ooit!

Actief sinds 21 Maart 2017